Nacht in Nazaré

Nacht in Nazaré

Dertig jaar geleden liet Reina alles achter zich om bij Eduard in Oostenrijk te gaan wonen. Na de onverwachte dood van haar zoon vraagt ze zich af wat er terecht is gekomen van haar jeugdige plannen en dromen. Is de liefde tussen haar en Eduard nog sterk genoeg? Is er voldoende basis om te blijven of wordt het tijd oude dromen alsnog waar te maken? Op aandringen van haar jeugdvriendin Mandy, die een B&B runt op een Quinta vlakbij Tomar, vertrekt ze naar Portugal om hier het een en ander op een rijtje te zetten. De aanwezigheid van Mandy's excentrieke vriendin en therapeute José evenals de onverwachte komst van Mandy's broer Paul zorgen voor spanning en conflicten, maar ook voor mooie momenten. Een nacht in Nazaré eindigt met een overhaaste terugkeer naar Oostenrijk, maar eenmaal thuis wordt ze verscheurd door twijfel. Ligt hier werkelijk haar toekomst? Wil ze hier nog eens dertig jaar blijven? En zo niet, wat wil ze dan? Portugal blijft trekken en uiteindelijk hakt ze de knoop door en gaat terug naar de Quinta. Kan ze hier gelukkig worden? +

Brave New Books
18 november 2021