Nachten vol angstaanjagende schoonheid

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0

Een man vermoordt zijn huisbaas omdat zijn blinde oog hem de stuipen op het lijf joeg. De gruwelijke moord op mevrouw L’Espanaye en haar dochter lijkt onverklaarbaar. Beide lijken zijn zwaar verminkt, er is niets gestolen en geen enkel slot werd geforceerd… Een ketter wordt opgesloten in een donkere cel. Daar moet hij kiezen tussen de verdrinkingsdood of levend verbrand worden. Van schrikwekkende griezelverhalen tot mysterieuze intriges; Edgar Allan Poe was een meester in het schrijven van originele en verrassende verhalen. Stuk voor stuk eenvoudige verhalen die de meest vreemde gebeurtenissen uit de literatuur beschrijven. Gruwelijk, absurd, spannend, adembenemend, intrigerend… verhalen om bij weg te dromen of om bij te rillen van angst. Nachten vol Angstaanjagende Schoonheid is een prachtige bewerking van de beste short-stories van E.A. Poe door bekroond auteur Ed Franck. Hij bereikt dezelfde fijnzinnigheid in het Nederlands als Poe in het Engels. Een verzameling om elke keer opnieuw bij te griezelen! Met prachtige prenten van Carll Cneut.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Schuyt België
15 september 2011
15 september 2011

Reacties op: Nachten vol angstaanjagende schoonheid