Náhani de wolvin

Rank 3211 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

In 1970 legde een jonge Indiaan zijn kano aan bij Babine Lake, nabij het kampeerterrein van de auteur, in de binnenlanden van de meest westelijke Canadese kustprovincie, Brits Colombia. Hij stelde zich voor als Gregory Tah-Kloma. Avond aan avond zaten de twee mannen bij het kampvuur te praten en geleidelijk vertelde de jonge Indiaan het merkwaardige, wate verhaal van zijn liefde voor een troep wolven en hun legendarische aanvoerster. Haar naam was Náhani, ,,zij die straalt''. Zes zomers voordat de Indiaan en de auteur elkaar ontmoetten, was Greg voor het eerst in contact gekomen met de prachtige zilveren wolvin. Vanaf het begin bestond er een band tussen man en wolf, en geleidelijk groeide deze uit tot onvoorstelbare proporties. De dagen van de man werden onderbroken door bezoeken vanNáhani en hij werd, evenals de leden van de troep, een willig onderdaan. Tien de grimmige koude Greg dwong terug te keren naar de beschaving, beperkte hij zich tot het zoeken naar Náhani. Zijn zoeken naar de wolvin en haar troep werd een dwang, want hij wilde haar vinden voordat de pels- en premiejagers hen zouden kunnen doden. Hij vroeg zich dan af of Náhani hem zou herkennen. In dit verhaal heeft decauteur Leslie bepaalde namen en locaties veranderd, evenals de omstandigheden van verschillende ontmoetingen tussen mensen. Maar geen van de feiten van de avonturen van Gregory Tah-Kloma met Náhani en haar wolventroep zijn gewijzigd. Deze zijn gebleven zoals hij ze vertelde.

A.J.G. Strengholt's Boeken Anno 1928 B.V
01 januari 1974