Nederlandse politiek voor Dummies

Begrijp het politieke spel! De Nederlandse politiek is voortdurend in beweging In deze tijd van strenge bezuinigingen wordt het steeds belangrijker om van de politieke ontwikkelingen op de hoogte te zijn. Hoe is ons politieke bestel ontstaan? Wat doen Kamerleden precies? Hoe komen besluiten tot stand? In deze pocketeditie van Nederlandse politiek voor Dummies komen alle onderdelen van de staatsinrichting aan bod, zoals de regering en het parlement. Ook lees je over de politieke partijen, de grondwet, verkiezingen, de gemeentepolitiek en de relatie met de Europese Unie. Bovendien krijg je uitgelegd hoe je zelf invloed kunt uit oefenen op de Nederlandse politiek. Eddy Habben Jansen is adjunct-directeur van ProDemos, Huis voor democratie en rechtsstaat.

Is Nederlandse politiek voor Dummies het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nederlandse politiek voor Dummies