Nee, hè - Zo ging het echt

Junior   Topics 0
Nee, hè – Zo ging het echt is de ontroerende en humoristische graphic novel van de Duitse auteur-illustrator Anke Kuhl. Over opgroeien, familie en andere lastige zaken.

De jonge Anke woont met haar vader, moeder en zus in een klein plaatsje. Daar beleeft ze allerlei grappige en soms ongemakkelijke avonturen. Van een vrijwillige oogtest bij de opticien, ruzie met haar zus om een favoriete onderbroek die eindigt in een gevecht met toiletborstels, het vreemdgaan van haar vader en een angstig avontuur met honden – allerlei bijzondere en verdrietige momenten in het leven van een opgroeiend meisje komen in dit kleurrijke boek voorbij.

Nee, hè is in Duitsland bekroond met de Comicbuchpreis. Eerder won Anke Kuhl de gerenommeerde Deutscher Jugendliteraturpreis. Ze is ook de illustrator van Alle kinderen, een geestig abc-boek.

‘Al na het lezen van drie verhalen van Nee, hè! was de jury erg onder de indruk vanwege de humor, de levendige beelden en de prachtige, korte episoden uit een kinderleven waarin alles óf euforisch óf rampzalig lijkt.’
Uit het juryrapport van de Comicbuchpreis

Kind & Jeugd
Fictie 7-9 jaar