neerlandshoop

Neerlands Hoop In Bange Dagen 1968-1979

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
Lijsten 1   Topics 0

Vraag aan Freek de Jonge wanneer zijn professionele theatercarrière begon en hij antwoordt: 'Op 8 november 1968.' Die vrijdagavond neemt Neerlands Hoop in Bange Dagen deel aan cabaretfestival Cameretten. Neerlands Hoop, bestaande uit Freek de Jonge en Bram Vermeulen, wordt alom geprezen, maar wint niet. Toch betekende het een vliegende start voor het duo en in de twaalf jaar dat ze samenspelen (vanaf 1977 worden ze bijgestaan door Jan de Hont) maken ze vijf theatershows. Door hun sportmentaliteit (Bram was profvolleyballer), hun absurdistisch cabaret waarmee ze zich afzetten tegen de gevestigde orde en hun politieke betrokkenheid (Actie Argentinië) maken ze zich al vlug geliefd. In het vijftigste geboortejaar van Neerlands Hoop verschijnt een unieke verzamelbox. De box bevat drie boeken: over Neerlands Hoop, ná Neerlands Hoop en een songbook met alle liedteksten, negen dvd's gevuld met de theatershows, de tv-programma's waarin Neerlands Hoop optrad en ter aanvulling tal van onbekende registraties. Een EP en drie cd's met de mooiste liedjes.

Rubinstein Publishing BV
23 maart 2018