Netelige kwesties

Rondslingerende was, zwangerschap, roddelen, ik wil (geen) kinderen, jengelende kinderen, puberperikelen, kalverliefde, mijn vader komt uit de kast, vakantiekeuzes, financiële issues tot vreemdgaan en meer wordt besproken aan de hand van meer dan zestig soms smeuïge en vaak aangrijpende voorbeelden uit het echte leven. Een greep uit meer of minder alledaagse kwesties, die prikken, jeuken, irriteren of ronduit pijnlijk zijn om te bespreken. En die we gewoonlijk willen vermijden. Als we deze gesprekken voeren op een rustig moment, onder het genot van een kopje thee, zal het minder heftig zijn. Het is niet alleen de laatste druppel die de emmer doet overlopen, maar ook de eerste. Voorkom spanning en misverstanden in een vroeg stadium door ze bespreekbaar te maken! Onze huiskamers, schoolklassen en buurten zijn gevuld met mensen (volwassenen en kinderen), die zich regelmatig machteloos, gefrustreerd, gekwetst, onbegrepen en niet gehoord, niet gezien en niet gewaardeerd voelen, maar daar niet over spreken. Mensen weten niet goed hoe en zijn bang voor de consequenties. Voldoening en geluk lijken onbereikbaar. Toch zijn er eenvoudige oplossingen voor ingewikkelde situaties. Hilde Kroon is meester in de rechten, meester in mediation en helpt je naar meesterlijke oplossingen in de meest lastige, maar ook alledaagse situaties

Is Netelige kwesties het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Netelige kwesties