Niet naar Santiago en weer terug

Hans Rottier
In april 2003 vertrok Hans Rottier voor een voettocht door Frankrijk. Het werd bijna anderhalf jaar. Een wandeling. Hij schreef ter toelichting: 'Ik weet niet waar naartoe, hoewel het eerste plan een voettocht naar Santiago de Compostela is. Dat is het plan, maar sta niet verbaasd als ik halverwege links- of rechtsaf sla en ergens anders uitkom. De pelgrimsroutes zijn oud en het zou kunnen dat ik besluit dat het doel geen doel meer is.'

Na ongeveer 3500 kilometer lopen was hij terug op 2 juli 2004. Langs de grens van het oude feodale Frankrijk naar Le Puy-en-Velay en vandaar via de Route Saint-Jacques naar Ronceveaux (Via Podiensis). Hij overwinterde in Cahors en liep vandaar, via de Périgord en de Route Saint-Jacques, via Vézelay (Via Vizilia-censis) terug naar Nederland.

Een prachtige ervaring.

Is Niet naar Santiago en weer terug het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Niet naar Santiago en weer terug