Niets

In deze tijden waarop alles kan, zijn we steeds meer op zoek naar innerlijke rust.
Wat als die rust eigenlijk al voor het oprapen ligt, maar wij het niet meer zien?
Maaike Helmer zocht in deze drukke doorgedraaide maatschappij naar meer kalmte in hoofd en lijf. En dat ging met (hard) vallen en opstaan. In NIETS laat ze zien hoe een pestverleden, een internationale modellencarrière, het krijgen van een chronische aandoening, een journalistieke loopbaan en een burn-out haar bijna kapotmaakten, maar haar uiteindelijk brachten bij een oude Japanse filosofie. Een wonderlijk simpel inzicht, dat haar nu dagelijks meer rust geeft dan ze ooit had kunnen vermoeden. Dit boek gaat over meer niets in tijden van alles.

Maaike Helmer (1978) is oprichter en hoofdredacteur van stressedout.nl, het eerste online magazine over stress (en alles wat daarbij hoort). Ze werkte jaren als internationaal fotomodel in New York, Parijs en Milaan voor bladen als Vogue, Marie Claire en merken als Pinko en Atsuro Tayama. Daarna had ze een carrière als (freelance) journalist en content specialist. Ze schrijft vanuit haar huidige functie nog regelmatig voor media als Dagblad Metro, Flow en Vrouw over thema’s als stress, persoonlijke ontwikkeling en innerlijke rust.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Niets het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Niets