Nieuw-Zeeland

Het land van hobbits, schapen, besneeuwde bergtoppen, watervallen, adrenaline en natuur.

Door de goed bereikbare plekken, relatief korte afstanden en een prachtige balans tussen natuur en cultuur, is Nieuw-Zeeland één van de meest geschikte landen ter wereld om een roadtrip te maken. Je hoeft maar een korte afstand te rijden om je weer in een geheel nieuwe en altijd veranderende natuur te bevinden die nooit verveelt.

In dit boek schrijven Lisanna Weston, Rowdy Schellingerhout en Denise van den Nieuwendijk over een route door het Noorder- en Zuidereiland van dit indrukwekkende land. Zelf zijn zij al meermaals hier op reis geweest of hebben hier gewoond en nooit zullen ze de prachtige herinneringen aan dit land los laten.

Ze nemen je mee langs adembenemende must sees zoals Auckland, Hobbiton, Rotorua, de Tongariro Alpine Crossing, Wellington, Abel Tasman National Park, Queenstown, Milford Sound, Mount Cook en Christchurch, maar ook naar de plekjes die je als toerist soms overslaat. Ze hopen je te inspireren met de ‘off the beaten track’ spirit, die wij als onafhankelijke reislustige Nederlanders en Belgen allemaal wel een beetje herkennen.

Is Nieuw-Zeeland het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nieuw-Zeeland