Koen Gubbels_Niks
  Luister een fragment

VN:

Niks

Gelezen 141 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 99 Favoriet 5 Recensies 48
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 7   Topics 0   Leesclub

Niks van Koen Gubbels is een verontrustende thriller over een man in een midlifecrisis en de sinistere wereld van de orgaanhandel.
Na zijn scheiding raakt Nik aan lager wal. In korte tijd lijkt hij alles te verliezen; zijn vrouw, zijn huis en zijn bedrijf. Ook verbreekt zijn zoon alle contact. In een balorige impuls gaat hij in op een e-mailscam en komt in contact met een Chinese zakenman. Hopend op een nieuwe start reist Nik af naar China, waar hij terechtkomt in een duister spel van misleiding en persoonlijke afrekeningen. Hiermee begint een avontuur waarbij hij hulp krijgt uit onverwachte hoek.

Koen Gubbels’ filmische stijl maakt Niks onneerlegbaar. De zinderende spanning wordt afgewisseld met humor en momenten van verstilling. Niks is het adembenemende verhaal over een man die alles kwijtraakt maar daardoor zichzelf terugvindt.

Literaire thriller
Moeilijk lezen
Ambo|Anthos
16 november 2016
18 november 2016

Alles of niks

door: Anna Bakker 3 reacties 1 like

Koen Gubbels is bedrijfskundige, bedenker van de Woord van het jaar-verkiezing, oprichter van een vertaalbureau en nu ook thrillerschrijver. Niks is zijn debuut en mag op zijn minst een opmerkelijk boek genoemd worden. Of het je smaak is, is een ander punt: jachtige schrijfstijl met vrijwel...

Reacties op: Niks