Noblesse Oblige

Johannes Hamstra, speciaal agent Binnenlandse Veiligheidsdienst, overtuigt Lodewijk van Loosduyne het werk van zijn broer Olivier voort te zetten. Na een zware commandotraining reist Lodewijk af naar Engeland. Hij is vastberaden zijn broer, die twee jaar geleden van de aardbodem verdwenen is, te vinden en uit te zoeken wat zijn link is met een criminele organisatie.
Mariska Veendijk, een ambitieuze journaliste, wordt door Hamstra ingeschakeld om Lodewijk in de gaten te houden. Hamstra heeft hier zo zijn redenen voor.
Tijdens de vermaarde Royal Henley Regatta komt Lodewijk in contact met de Engelse adel. Zelf van adel, weet hij snel vrienden te maken. Op een Venetiaans bal krijgen de gebeurtenissen een verrassende wending.
Tegen de achtergrond van een Europa dat over een jaar zijn interne grenzen zal openstellen, staat het oprollen van de criminele organisatie onder grote politieke druk. Met zijn ondiplomatieke gedrag en verleden als Brusselse klokkenluider is Hamstra de ideale zondebok ...
---
Leonardo Pisano schrijft verhalen met individuele vrijheid als leidend thema. Hij weet fictie en non-fictie te combineren tot zinderende mengsels, waarin historische gebeurtenissen en politieke agenda's in een ander daglicht komen te staan. Leonardo's verhalen zetten aan tot reflectie van de wereld
om ons heen en bieden antigif voor de geregisseerde
informatiestromen die ons voortdurend bestoken.
---
Eerder verschenen 'Mosterd voor de Maaltijd' en 'Achter de nevel'

Recensies (6)

Meer recensies

Is Noblesse Oblige het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Noblesse Oblige