Noord-Korea dagboek

Noord-Korea dagboek

Rank 3647 Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 0

Michael Palin op ontdekkingsreis door Noord-Korea

In 2018 bracht voormalig Python-lid en fervent wereldreiziger Michael Palin twee weken door in Noord-Korea. Een land dat volkomen is afgesloten van de buitenwereld, een land zonder internet en een telefoonsignaal. Een land waar het plattelandsleven zich nog altijd wanhopig vastklampt aan eeuwenoude tradities terwijl de steden zijn volgebouwd met hypermoderne wolkenkrabbers en luxueuze ondergrondse treinstations. Kortom: een land dat zich uitermate goed leent voor een paliniaans reisverslag.

In zijn Noord-Korea dagboek beschrijft Palin zijn reis van dag tot dag. Hij doet niet alleen verslag van wat hij zag – en alles wat de autoriteiten voor hem verborgen probeerden te houden – maar deelt ook de gesprekken die hij voerde met inwoners, zijn ontmoetingen met officials, en zijn overpeinzingen over een land dat zo volkomen anders is dan alle landen die hij tijdens zijn eerdere reizen heeft bezocht – een land waar angst en fascinatie voor hem hand in hand gaan.

Het resultaat is een rijkgeïllustreerd reisverslag en een zeldzaam kijkje achter de schermen in Noord-Korea. En met zijn kenmerkende humor en warmte is er geen betere reisleider dan Palin om kleur te geven aan deze sombere maar toch unieke regio.

Spectrum
26 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99