Noordkaap

Noordkaap

Rank 1618 Gelezen 368 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 546 Favoriet 20 Recensies 24
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Pagie is tweevoudig winnaar van de ThrillZone Award voor Beste Nederlandstalige Thriller
‘Wat een topboek! IJsengel is één van de beste thrillers die ik dit jaar las. Steengoede, ijskoude aanrader!’ Boekhandel Jaspers
‘Een van de beste Nederlandse thrillerschrijvers.’ M.J. Arlidge
Als het bevroren lijk van een man wordt gevonden in Hammerfest, Noorwegen, staat de politie voor een raadsel. Niemand weet wie hij is en in het lichaam worden sporen aangetroffen van een stof die in Europa niet voorkomt. Het gaat om ibogaïne, een extract uit de wortels van een plant uit West-Afrika. Zodra hoogleraar Aage Haugen dit hoort, gaan bij hem de alarmbellen af. Hij heeft ooit onderzoek gedaan in West-Afrika en kent de risico’s van de stof maar al te goed.
Haugen gaat op onderzoek uit en belandt op de ijskoude Noordkaap, waar in het diepste geheim een wetenschappelijk experiment plaatsvindt, met tien topcriminelen in de hoofdrol.
De pers over IJsengel
IJsengel is als het Zweedse landschap: schitterend van een afstand, maar als je langer kijkt zie je het drama dat zich onder de oppervlakte afspeelt en dat is heel knap gedaan.’ Vrouwenthrillers.nl
‘Een totaal vernieuwend boek van de hand van Nathalie Pagie en haar beste tot nu toe!’ Perfecteburen.blogspot.com
‘In IJsengel laat Pagie zich weer van haar beste kant zien. Wauw.’ Mustreadsornot.com

Literaire thriller
Spannende boeken algemeen
Boekerij
07 januari 2020
07 januari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Anouk

Kees de Bree Hebban Recensent

Platte personages in wetenschappelijk experiment

door: Kees de Bree 1 reactie 2 likes

Met de ijzersterke thrillers Casa Familia (2017) en IJsengel (2018) won Nathalie Pagie twee jaar aaneen de ThrillZone Award voor Beste Nederlandse Thrilller. Een prestatie die haar een stevige positie in de top tien van Nederlandse misdaadauteurs bezorgde, maar die tevens de lat hoog legde voor elk...

Reacties op: Noordkaap