NOSH

Nosh

Culinair   Topics 0

Jarenlang reisde Esther voor haar werk de hele wereld over en zo kwam ze in aanraking met de meest verrukkelijke verhalen en recepten uit landen als India, Ghana, Israël, Indonesië en Kameroen. Eenmaal thuis combineerde ze de buitenlandse smaken met de Nederlands-Joodse recepten en eettradities die ze van haar moeder leerde. Zoet en spicy combineren zoals in de Bengaalse keuken, of groenten als koolrabi roosteren en ze verwerken in een salade.

Spicy bloemkool met munt en tamarindesaus, Joodse 'penicilline' 2.0, zoete baba ganoush met dadels en noten, kugels en kigels voorbij de tradities, de magnifieke matseballen van Esthers moeder en Bashars engelenhaar; NOSH viert de diversiteit van de moderne Joodse keuken en dient slechts één doel: de lezer totaal overrompelen met zinnenprikkelende gerechten.

Esther kookt met oog voor het verleden en een blik op de toekomst. Haar gerechten verbinden mensen en culturen en maken de wereld groter, lekkerder! Naomi Keff, kookwinkel Duikelman

Esther bestiert de Joodse vega keuken zoals een ander de liefde bedrijft: met passie en gulzigheid.
Merijn Tol, culinair redacteur en kookboekschrijver

Culinair
Nieuw Amsterdam