Notendop

Parool:

Notendop

Rank 4076 Gelezen 157 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 108 Favoriet 9 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 2   Topics 0

Ian McEwans vorige roman De kinderwet werd vier keer herdrukt en nog steeds weet het boek zijn weg naar vele lezers te vinden. Zijn nieuwste roman, Notendop, is een bijna klassiek verhaal over moord en bedrog, verteld vanuit een zeer ongebruikelijk perspectief. Er hier iets over verklappen zou een spoiler alert behoeven. Er zit dus niets anders op dan het boek zelf te lezen.
'In een notendop besloten zijn, de wereld zien in vijf centimeter ivoor, in een zandkorrel. Waarom ook niet, als de hele literatuur, de hele beeldende kunst, het hele menselijke streven, niet meer is dan een stipje in het heelal van mogelijke dingen.'

Oorspronkelijke titel
Nutshell
Rien Verhoef
Harmonie, Uitgeverij De
27 september 2016
05 oktober 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

To be or not te be: De foetus als kroongetuige

1 like

Er wordt een moord beraamd: De daders en het slachtoffer zijn bekend, het motief is duidelijk en aan de methode wordt gewerkt. De machteloze kroongetuige in de zaak bevindt zich “ondersteboven in een vrouw”. Een naamloze foetus, een jongen in wording die de naam Hamlet niet zou misstaan, is het...

Reacties op: Notendop