Nouri

Nouri

Gelezen 95 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 38 Favoriet 1 Recensies 6
Non-fictie Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0
Op 8 juli 2017 zakt de 20-jarige Ajax-belofte Abdelhak Nouri in elkaar tijdens een oefenwedstrijd tegen Werder Bremen. Vijf dagen later volgt het afschuwelijke bericht: Nouri heeft door zuurstofgebrek ernstige hersenschade opgelopen met minimale kans op herstel.

Journalist en schrijver Henk Spaan volgde Nouri’s carrière jarenlang op de voet en is er zeker van dat Appie de Europese top zou hebben bereikt als het noodlot hem niet had getroffen.De twee deelden een gezamenlijke geschiedenis: beiden groeiden op in Geuzenveld-Slotermeer, een wijk in Amsterdam waar het straatvoetbal al meer dan vijftig jaar hoogtij viert. Spaan zag Nouri op de pleintjes en veldjes waar hij zelf voetbalde uitgroeien tot een supertalent.

Dit boek moest er komen om de herinnering aan dat enorme talent levend te houden; Henk Spaan zocht hiervoor alle mensen op die belangrijk waren voor Nouri, van zijn ouders, eerste trainers tot beste vrienden op school. Zijn uitzonderlijke gave maakte Nouri van iedereen.

Het boek kwam tot stand met de medewerking van de familie Nouri

Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen