Nova Zembla

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Lijsten 2   Topics 0

Nova Zembla vertelt het legendarische, waargebeurde verhaal van de avontuurlijke ontdekkingsmissie van Willem Barentsz, dat destijds is opgetekend door het jonge bemanningslid Gerrit de Veer. Hij is de assistent van de bekende dominee Petrus Plancius en bovendien verliefd op diens mooie dochter Catharina. Als grote initiator van de ontdekkingsreis besluit Plancius heimelijk om de bleue Gerrit mee te sturen op de expeditie van Barentsz en Heemskerck om te bewijzen de liefde van zijn dochter waard te zijn.

Nova Zembla is een aangrijpend verhaal van regisseur Reinout Oerlemans over overleven onder erbarmelijke omstandigheden en het uithoudingsvermogen van de bemanning van het schip van Willem Barentsz tijdens zijn laatste ontdekkingsreis. Het is ook de onvoorstelbare reis van een jongen die uitgroeit tot een groot leider.

Carrera
01 januari 2022

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 7,99

Lezersrecensies (2)

mooi verhaal

door: xanne 1 like
Dick van den Heuvel (22 augustus 1956) is een Nederlandse schrijver van scenario's, boeken en theaterstukken. Van den Heuvel doorliep het Atheneum B en ging daarna als 17-jarige naar de Nederlandse Film en Televisie Academie. Daar studeerde hij af in 1978, waarna hij zich tot 1986 bezighield met...

door: Peter Roosen 1 like