Nu

Elvis Peeters is dichter en romanschrijver. En ook muzikant, performer, scenarist en auteur van verhalen, luisterspelen, kinderboeken en theaterteksten, waarbij hij telkens samenwerkt met co-auteur Nicole Van Bael. Maar zijn poëzie schrijft hij alleen.
NU is Peeters' tweede dichtbundel. "Voor mij is poëzie het summum van kunst, van taalkunst (...) Poëzie is mijn kleine speelhoek", aldus de auteur in een interview. Elvis Peeters schrijft over de dingen die hij in zijn landelijke woonplaats dagelijks om zich heen ziet. Zijn gedichten zijn concreet; toch is een gedicht voor hem pas interessant als de schrijver een andere manier van kijken heeft. De bundel NU telt drie cycli: Naar de natuur, Naar het leven en Naar de dood. Iedere keer leidt de treffende formulering naar een onverwachte conclusie. Misschien dat het ons troost.

Is Nu het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nu