Nu ik je zie

Rank 244 Gelezen 409 Aan het lezen 25 Wil ik lezen 436 Favoriet 22 Recensies 21
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Tien jaar na de dood van Antonie Kamerling gaat zijn zoon Merlijn op zoek naar een completer beeld van zijn vader, in alles wat hij achterliet.

Het leven en de dood van Antonie Kamerling staan bij miljoenen mensen in het geheugen gegrift. Maar zijn zoon Merlijn weet helemaal niet zo veel van zijn vader. Sinds zijn dood heeft Merlijn nooit een aflevering van gtst bekeken, geen films van zijn vader opgezet of interviews gelezen. Hij wilde het niet en hij kon het misschien ook wel niet.

Inmiddels is Merlijn begin twintig en voor hem voelt het soms alsof ook zijn eigen leven op een bepaalde manier stil is blijven staan en hij denkt dat dat iets met zijn vader te maken kan hebben. Voor het eerst gaat Merlijn daarom echt op zoek naar wie Antonie was. Merlijn bezoekt familieleden en vrienden die hij hiervoor altijd uit de weg ging. Hij praat met ze over Antonie, wat hij wilde, waarin ze op elkaar lijken. Wat weten zij van Antonie, van zijn depressies? En kunnen ze Merlijn helpen aan meer mooie herinneringen aan zijn vader? En wat vertelde hij in interviews? Hoe klinkt zijn stem? Kortom, in Nu ik je zie gaat Merlijn op zoek naar antwoorden in alles wat zijn vader heeft nagelaten.

Waargebeurde verhalen
Literaire non-fictie algemeen
Boekerij
11 september 2020
11 september 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Merel Lommers-Plat Hebban Recensent

Intens maar hoopvol verhaal over verder leven na verlies

door: Merel Lommers-Plat 1 like

Merlijn is nog geen twaalf jaar als zijn vader, Antonie Kamerling, zelfmoord pleegt. Al snel gaat hij gesprekken over zijn vader uit de weg en kijkt hij al helemaal geen films en interviews met zijn vader. Totdat Merlijn, inmiddels begin twintig, beseft dat het lijkt alsof zijn leven stil is komen...

Reacties op: Nu ik je zie