Nu in de bioscoop

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0

Fandom en prille liefde voor Iris op de filmset voor de beroemde fantasy-trilogie van haar oma

Een vrolijke, feministische contemporary romance

In tegenstelling tot de rest van de wereld geeft Iris helemaal niets om de beroemde, fantasierijke geschreven door M.E. Thorne. Het is dan ook best een beetje vervelend dat M.E. Thorne haar oma is en dat Iris te maken heeft met de gekke fans van de trilogie.

Wanneer Iris in Ierland wordt gedropt voor de boekverfilming, ziet ze haar kans schoon: als ze de filmproductie kan stopzetten, betekent dat hopelijk het einde van de rage en kan ze eindelijk een normaal leven leiden. Zelfs de schandalig knappe acteur Eamon O’Brien kan haar niet van haar plan afhouden.

Maar de passie van de filmcrew is besmettelijk en wanneer Iris zich thuis begint te voelen in de wereld die ze haar hele leven wilde vermijden, realiseert ze zich dat deze film misschien gewoon geweldig is.

‘McCarthy schrijft ontroerend over familiegeheimen, nauwelijks verborgen wonden en de altijd herkenbare jeugdige strijd om de wereld en onze plaats daarin te begrijpen.’ Entertainment Weekly

‘Vrolijk en authentiek. Een levendige cast van unieke personages maakt het verhaal boeiend.’ Booklist

Young Adult
Fictie 15+
Unieboek | Het Spectrum
04 juni 2021
04 juni 2021

Reacties op: Nu in de bioscoop