Ochtend op Denmark Hill

In Ochtend op Denmark Hill weet Matthijs Eijgelshoven met haarscherpe observaties de essentie van vriendschap, liefde en kunst te vatten, in een verhaal dat het leven schetst zoals het is. Ochtend op Denmark Hill heeft een sensitieve ondertoon, in een vloeiende stijl die varieert in intensiteit en tempo. Eijgelshoven debuteerde met Retour Calypso. Sebastian Nicolas gaat naar Londen voor een tentoonstelling van zijn werk. Hij heeft afgesproken met zijn oude vriend Pablo, maar deze zegt de afspraak af en verdwijnt daarna spoorloos. Ooit heeft de vriendschap met Pablo Sebastians eenzaamheid verdreven, in de tijd dat hij als jonge kunstenaar in Bilbao aan de weg timmerde. Hoe trouw is hij aan zijn vriend gebleven? En aan zichzelf? ‘Mijn ziel ergens in verliezen,’ dat wilde Sebastian van het leven. Hij heeft het gezocht in vriendschap en liefde, en bovenal in kunst. Maar hoe gevaarlijk is zo’n streven? En hoezeer verschilt het van de bevlogenheid van zijn vroegste inspiratiebron, een Baskische kunstenaar en militant eta-lid die is omgekomen in de strijd?

Is Ochtend op Denmark Hill het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ochtend op Denmark Hill