Retour Calypso

NRC:

Retour Calypso

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 2 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Na tien jaar keert Suzy met tegenzin terug naar Gozo, het eiland waar ze opgroeide, om haar ernstig zieke vader te helpen. Hiermee komen ook de herinneringen boven die ze al die jaren zorgvuldig heeft gemeden. Aan een jeugd op een zonovergoten eiland - overschaduwd door een afwezige moeder - en aan een minnaar die meer vroeg dan zij kon geven.
Gaandeweg moet de lezer, net als Suzy, de vraag onder ogen zien of wat wij ons herinneren wel echt zo gebeurd is. In welke mate kun je jezelf verdedigen tegen je eigen bestaan, en welke prijs betaal je voor het sturen van je geest?

Ambo|Anthos
01 juni 2016
01 juni 2016

Eline van der Boog Hebban Recensent

Geboeid door het verleden

door: Eline van der Boog

Suzy Koster is in de dertig en keert terug naar haar geboorte-eiland Gozo om voor haar ongeneeslijk zieke vader, Alfred, te zorgen. Tijdens haar verblijf op Gozo pakt ze haar werk als serveerster en keukenhulp in het familierestaurant weer op en komt ze in aanraking met de eilandbewoners die ze...

Reacties op: Retour Calypso