Ode aan mijn houtkachel

De postbode geeft je een hand als hij 's morgens de post komt brengen. En met de buurvrouw wissel je twee zoenen uit in plaats van drie, zoals in eigen land. Kleine verschillen in het dagelijks leven tussen Frankrijk en Nederland. Er zijn er meer. Men gaat hier niet alleen later aan tafel 's avonds, maar kruipt ook vroeger onder de wol. En men is goed in het voorspellen van het weer. Een bejaarde dorpsgenoot zei ooit tegen de schrijver: 'Morgenmiddag om vier uur gaat het regenen.' En jawel, de volgende dag bleef het droog tot vier uur; daarna kwam het met bakken uit de hemel.

Is Ode aan mijn houtkachel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ode aan mijn houtkachel