Oei, ik groei! Buik- en babygeheimen

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1

Je bent zwanger en dat is een adembenemend avontuur. De hormonen gieren door je lichaam tijdens de zwangerschap en de eerste maanden daarna. Je krijgt veel informatie, maar weet je ook waarom de dingen gaan zoals ze gaan? Oei, ik groei! Buik- en babygeheimen geeft leuke feiten en weetjes.

Wat bezielt een vrouw als ze hoogzwanger voor de derde keer de ramen lapt? Hoe komt het dat mannen vaker ongelukjes krijgen tijdens de kraamtijd? Handelen vrouwen inderdaad effectiever dan mannen? Zo ja, is dat genetisch bepaald?

Oei, ik groei! Buik- en babygeheimen geeft verklaringen voor al deze leuke feiten en weetjes. Het is een humoristisch boek over de zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd, met humoristische strips van Peter de Wit.

Je krijgt er de kriebels van.
Zwangerschapskriebels horen erbij. Het zijn letterlijk kriebels aan de borsten, kriebels aan de huid, maar ook figuurlijke kriebels als je bedenkt wat je nu even niet meer mag of juist moet doen. Om maar te zwijgen over alles wat je lichaam doet om de baarmoeder tot een veilige groeiplaats te maken!
Illustraties
Peter de Wit
Kosmos, Uitgevers BV

Recensies

Ik had er meer van verwacht.

door: gilliske 1 like
Een dun boekje dat bovendien heel vlot leest. Niet zo veel nieuwe dingen geleerd als ik verwacht had. Het boek wil zo'n beetje alle aspecten van het zwanger zijn behandelen in heel weinig pagina's, waardoor je al die aspecten maar heel oppervlakkig aanraakt. Ik had er meer van verwacht.