Om dringende reden

Om dringende reden

Rank 988 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 2 Recensies 1
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0
Niets loopt goed in het leven van Pieter Vindevoghel. Hij is met zijn werkgever in een juridisch gevecht gewikkeld over zijn ontslag, zijn vrouw is er met hun zoon vandoor nadat ze alle rekeningen heeft geplunderd en zijn vader ligt in het ziekenhuis te wachten op een diagnose. Wanneer hij in de Antwerpse Hoveniersstraat een copycenter binnenstapt, krijgt hij bij toeval een diamant met certificaat in handen. Het einde van alle tegenslag? Of het begin van nog meer ellende? Zeker is dat het leven van Pieter Vindevoghel na die dag nooit meer hetzelfde zal zijn.

‘Om dringende reden’ gaat over het meedogenloze steekspel bij een aflopende arbeidsrelatie, en geeft op een fascinerende wijze een verhelderende inkijk in de Antwerpse diamantwereld, waar niet alle transacties het daglicht verdragen.
Manteau
29 oktober 2019

Door lezers

Thriller Café / Waar kijk jij naar uit in oktober?
01 oktober 2019 67 reacties
  Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

veravb Hebban Recensent

Diamanthandel in Antwerpen

door veravb op 02-12-2019

‘Om dringende reden’ is een term die gebruikt wordt om een arbeidscontract met onmiddellijke ingang te kunnen beëindigen omdat er zwaarwichtige zaken gebeurd zijn, bij voorkeur zonder opzegvergoeding. Dat werkgevers het ver kunnen drijven om iemand te onslaan is wel bekend, maar dat het zo’n vuil spel kan worden met privé-detectives en uitlokking gaat er toch wel ver over.

Dit is precies wat er...