Om nooit te vergeten

Om nooit te vergeten

Rank 5252 Gelezen 184 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 108 Favoriet 4 Recensies 8
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 6   Topics 0

Om nooit te vergeten is een bundel korte verhalen van Nederlands talent Thomas Olde Heuvelt, die eerder internationaal doorbrak met HEX. Stephen King noemde zijn werk 'briljant en volstrekt origineel.'

Voor het eerst zijn nu vijf van zijn verhalen gebundeld. Twee ervan werden nooit eerder gepubliceerd. De thema's leven en dood, verlies of liefde zijn prominent aanwezig in de verhalen. De meeste spelen zich af op het grensgebied van het magisch-realistische. Sommige verhalen zijn schitterend, andere griezelig en volstrekt onweerstaanbaar. Maar allemaal zijn het verhalen om nooit te vergeten.

Thomas Olde Heuvelt (Nijmegen, 1983) wordt internationaal geprezen als een van de veelbelovendste talenten op het gebied van de speculatieve literatuur. Zijn boek HEX verscheen inmiddels in vierentwintig landen, waaronder in Amerika en Japan. Momenteel werkt hij aan zijn nieuwe thriller November.

Om nooit te vergeten bevat de volgende verhalen:
Je weet hoe dit verhaal gaat
De jongen die geen schaduw wierp
De Inktlezers van Doi Saket

16 oktober 2017

Marvin O. Hebban Recensent

Thomas Olde Heuvelt en kortverhalen gaan prima samen

door: Marvin O. 2 likes

Met Hex heeft Thomas Olde Heuvelt (1983) zich als schrijver van verhalen die zich in de fantastieke en horrorsfeer afspelen, internationaal op de kaart gezet. Ook in het Nederlandstalige gebied betekende Hex voor veel lezers ongetwijfeld de ontdekking van Olde Heuvelt, ook al is de schrijver...

Reacties op: Om nooit te vergeten