Onder de grote blauwe duim

Vandaag is Facebook één van de machtigste bedrijven. Meer dan de helft van de wereldbevolking gebruikt Instagram, WhatsApp of Facebook. En de impact ervan is gigantisch. Van op kleine, onschuldige schaal tot een Arabische revolutie of datamisbruik door Cambridge Analytica: Facebook kent en gebruikt onze data, voorkeuren en diepste gevoelens. Als businessmodel.

Dit boek gaat in op de rol die Facebook in onze maatschappij speelt, en op het belang van advertenties in het verhaal van sociale media. Want als je als gebruiker geen geld hoeft te betalen voor een dienst, dan ben jij het verdienmodel.

Is Onder de grote blauwe duim het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onder de grote blauwe duim