Onder de ogen van de hyena

Onder de ogen van de hyena

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Zomer 1976. Een meisje besluit voor ze aan haar laatste jaar secundair onderwijs begint, wat extra zakgeld te verdienen. Naïef, maar vol enthousiasme gaat ze aan de slag in een luxe importzaak. De zaakvoerder, Yann Debray is een autoritaire man, erg bedreven in het zakendoen, maar vooral ook in het manipuleren van mensen.

Hoe beter Yann het meisje leert kennen, hoe meer zijn duistere kant naar boven komt. Dat ondervindt ook zij wanneer hij op een gegeven moment zijn zinnen op haar zet en haar seksueel aan hem onderwerpt. Hij dwingt haar leven langs een duister pad en zonder scrupules isoleert hij haar steeds verder van haar naaste omgeving.

Zowel de psyschologische als de fysieke gevolgen van haar gedwongen dubbelleven worden steeds schrijnender. Jarenlang hangt zijn schaduw over haar bestaan
totdat zijn obsessie zich tegen hem keert.

In tijden van de #MeToo-beweging is dit fictief verhaal, brandend actueel en lijkt zo uit het leven gegrepen
Literaire fictie algemeen
Inkt