Onder de ombu-boom

Gelezen 803 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 239 Favoriet 82 Recensies 15
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 6 Spots 9 Hebban 1000 275   Topics 0
Sofia Solanas is de dochter van de rijke Argentijnse paardenfokker Paco Solanas en een Iers plattelandsmeisje, Anna Melody O’Dwyer. Met haar mengeling van Argentijns en Iers bloed is Sofia niet bepaald een dame. Haar wildheid en haar schoonheid maken haar zeer geliefd bij iedereen, behalve bij haar moeder. De levenslustige en vrolijke Sofia botst vaak met de diepgelovige Anna, die in alles de wil van God ziet.

Sofia is dol op paardrijden en heel bedreven in de edele polosport - een sport voor mannen. Zij speelt vaak met haar broers en neven. Santi, de zoon van Paco’s broer, vindt haar erg amusant. Haar ongetemdheid en haar plotselinge uitbarstingen maken haar heel anders dan andere meisjes. Tussen Sofia en Santi groeit meer dan vriendschap, en meer dan een familieband… Maar ze weten beiden dat, hoewel zij wellicht voor elkaar bestemd zijn, zij elkaar nooit zullen krijgen.

Romantiek
Karien Gommers Hanneke van Soest