Onderscheidingstekens van de Koninklijke Marine 2

We zetten onze reis voort...

In dit tweede deel wederom aandacht voor de onderscheidingstekens van de Koninklijke Marine en het Korps Mariniers. Ditmaal zijn de overige emblemen aan de beurt. Zoals de emblemen van opleidingen, kazernes, schepen en eenheden. Ook is er veel aandacht voor de 'bijzondere' emblemen welke worden gedragen tijdens speciale missies en internationale uitzendingen.

Wederom een onvergetelijke reis door militaria. In de recente jaren zijn er een ontstellend aantal van deze van deze onderscheidingstekens vervaardigd, welke soms slechts korte zijd zijn gedragen. Niet zelden waren deze 'bijzondere'emblemen ontworpen door de betrokken militairen. Waardoor het geen eenvoudige opgave is om een compleet beeld te geven. De auteurs zijn dan ook dankbaar voor de hulp die zij kregen van verschillende verzamelaars. En zijn er van overtuigd dat deze uitgave een nagenoeg compleet beeld geeft.

Mede door de vele positieve reacties op het eerste deel, kwamen er nieuwe inzichten. Ook kwamen er bijna vergeten emblemen boven water. Het prikkelde de nieuwsgierigheid van de auteurs en gaf stof voor dit vervolg.

Is Onderscheidingstekens van de Koninklijke Marine 2 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onderscheidingstekens van de Koninklijke Marine 2