Onderweg naar Ewa

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 0
Het feit dat de Tweede Wereldoorlog en de gevolgen ervan nog zo weinig een rol spelen bij de jeugd, is voor Nicky’s grootvader aanleiding met zijn kleindochter een avontuurlijke reis door Europa te maken. Samen bezoeken ze historische steden die de verschrikkingen van de oorlog hebben gezien – een levendige confrontatie met het verleden. Maar ook met het heden door de geschiedenis van hun eigen familie. Tijdens de reis vertelt grootvader een bijzonder verhaal over een meisje van Nicky’s leeftijd en haar onzichtbare vriend, een mysterieuze wijze man. Samen met hem ontmoet zij het Tapijtvolk, die haar helpen een donker geheim te ontrafelen en haar de weg wijzen naar wat het geheim van het leven is.
Gedurende hun tocht door Europa ontdekt Nicky dat het haar grootvader zelf is die een donker geheim bij zich draagt. Twee verhalen waarin fantasie en werkelijkheid door elkaar lopen, tot zij samenkomen in een verrassende ontknoping.
Een indrukwekkende vertelling over de zoektocht van een man naar zijn eigen verleden en naar de vrouw die zijn eerste liefde was.

Uitgeverij Elikser B.V.
27 oktober 2020