Ongemak dient de mens

Ongemak komt in ieders leven voor. Toch gaan we ongemakkelijke situaties het liefst uit de weg: we lopen met een boog om die slecht functionerende collega heen, weten niet goed wat te zeggen tegen iemand die ernstig ziek is, mijden gevoelige kwesties. We lijken bovendien steeds moeilijker met teleurstelling en tegenslag om te kunnen gaan. Maar... wie daadwerkelijk een zinvol leven wil leiden, moet zich voor ongemak durven openstellen.

In Ongemak dient de mens onderzoekt Johan Veneman welke emoties en weerstanden er ten grondslag liggen aan ongemak, en wat we daarvan kunnen leren. Hij verweeft inzichten uit wetenschappelijk onderzoek met zijn eigen ervaringen als adviseur op het gebied van verandering. Bovendien verzamelt hij prikkelende meningen en praktische adviezen van CEO’s, opinieleiders en bekende Nederlanders. Aan het woord komen onder anderen journalist Sven Kockelmann, geluksprofessor Leo Bormans, rapper en modeontwerper Freddy Tratlehner (Vjèze Fur), oud-militair Dick Berlijn, haptonoom Bob Boot, mediapsycholoog Kas Stuyf (Wie is de mol?), zakenvrouw Rahma el Mouden en psychiater Damiaan Denys.

Johan Veneman is creative director van Mind Work Productions. Hij begeleidt team-, leiderschaps- en verandertrajecten bij organisaties als KPMG, De Bijenkorf, Rituals, AKZO Nobel, BDO, Heineken en PON.

Is Ongemak dient de mens het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ongemak dient de mens