Ongemakkelijke mensen

Gelezen 122 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 70 Favoriet 4 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 5 Spots 8   Topics 0   Leesclub

'Ik ben een derke, een meisje, en dus ben ik een tientje waard.' Zo begint het verhaal van een meisje dat opgroeit in het rivierenlandschap. Centraal in haar leven staat haar opa, de patriarch van de familie. Ooit een trotse visser, klampt hij zich nu met broer en zonen vast aan een vergaan leven.

Als het meisje een eigen weg moet vinden, beseft ze dat ze haar afkomst achter zich moet laten. Ongemakkelijke mensen is een bruut maar geestig debuut vol onvergetelijke personages.

Lebowski
15 augustus 2017
24 augustus 2017

Sigried Hebban Recensent

Een even grappig als melancholisch portret van een dysfunctionele familie

door: Sigried 1 like

Journaliste en programmamaker Elly Biesters groeide op in Heerewaarden, een klein dorpje ingeklemd tussen de Maas en de Waal. Die jeugd is de basis van haar debuut Ongemakkelijke mensen. De ontwikkeling van een jong meisje dat opgroeit in een kleine gemeenschap is geen nieuwe thematiek, maar...

Reacties op: Ongemakkelijke mensen