Onmacht

Onmacht

Thrillers & Spanning   Topics 0
In Onmacht van Yvonne Doorduyn werkt Sarah Bovens als succesvol speechschrijver voor de minister aan het Binnenhof. Sinds ze drie jaar geleden haar zoontje bij een ongeluk verloor, zoekt ze naar manieren om haar leven opnieuw zin te geven. Als ze de kans krijgt voor haar werk een driedaagse cursus te volgen bij het gerenommeerde spreekvaardigheidsinstituut van Jasper Uitdewilligen grijpt ze die onmiddellijk aan. In de bossen rond Zeist, ver weg van de drukte, traint bureau Uitdewilligen de crème de la crème van de Nederlandse politiek. In zijn mooie woonboerderij met aangebouwd hotel bewaart Uitdewilligen echter een groot geheim. Een geheim waar hij vooral invloedrijke gasten deelgenoot van maakt en waarover niemand in Den Haag durft te praten. Als ook Sarah de waarheid leert kennen en zij niet bereid blijkt te zwijgen, keert alles en iedereen zich tegen haar. Wanneer haar beste vriendin wordt vermoord en zij als verdachte in de cel belandt, lijkt haar lot bezegeld.Yvonne Doorduyn is speechschrijver bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Met Onmacht geeft ze en passant een realistisch inkijkje geeft achter de schermen van het Binnenhof.
Ambo|Anthos
15 mei 2020