Onsmoeder

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Toen Hanne Luyten in 2019 haar debuutboek #nietaankindengezinverklappen op de wereld losliet, zorgde dat voor een heerlijk humoristische golf van herkenning bij ouders: iedereen doet maar wat. In 2020 schreef Hanne Het huis met de gele deur, een kinderboek over een écht gezin, waar ouders af en toe eens roepen, en kinderen regelmatig eens flippen. Kortom, een gezin waar iedereen zichzelf mag zijn.

Met #onsmoeder schrijft Hanne opnieuw over wat haar het nauwst aan het hart ligt: het moederschap. En… ze doet dat
deze keer samen met diegene van wie zij een moeder maakte: haar eigen mama. Hanne en Anne wisselen woorden uit over
de generatiekloof heen. Zoekend en af en toe vloekend, maar steeds eerlijk en vooral, met heel veel humor. Want of je nu
in 1984 voor het eerst een kind kreeg, of in 2011, de allesomvattende conclusie van ouderschap blijft: iedereen doet maar
wat, of is ’t niet waar misschien?

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen