Ontmoetingen in Griekenland

Ontmoetingen in Griekenland

Rank 8604 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ontmoet de Griek

Sinds we in 2012 besloten om Griekenland ‘eens te proberen’ voor een vakantie, zijn we verkocht. Ik kan wel stellen dat we enigszins verslingerd zijn geraakt aan dit land.

Onze eerste Griekenland-ervaring vond plaats op Lesvos, nu bijna tien jaar geleden. Uit mijn eerste logberichten klinkt voornamelijk verbazing, ontzag, overrompeling en verwondering over alles wat Grieks is. Zaken die wij later veel beter leerden kennen, die ‘normaal’ zijn geworden, maar daardoor niet minder mooi of indrukwekkend en zeker niet vanzelfsprekend. Destijds hadden we nog nooit zo’n indringende ervaring meegemaakt.

Wij blijven genieten van dit land met zijn prachtige, overweldigende natuur, relaxte sfeer en zijn vriendelijke, gastvrije bewoners. Elke reis is weer een nieuw avontuur, met nieuwe ontdekkingen, mooie plekken en lieve mensen.

Dit is geen complete reisgids over Griekenland. We kennen zelf namelijk nog lang niet alles wat het land te bieden heeft. Het uitgangspunt is mijn verzameling columns die ik over onze reizen heb geschreven. Reizen naar het land waar Grieken wonen en waarbij niet de stranden, maar de Grieken zelf en hun leven een grote rol spelen.

De persoonlijke tips over locaties en bezienswaardigheden in dit heerlijke land vormen een aanvulling op de verhalen. Ervaringen uit de eerste hand!
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Mosae Mondo