Ontrouw

Je kunt rechtstreeks deel uitmaken van een affaire als bedrieger, als bedrogene of als derde persoon. Je
kunt onrechtstreeks betrokken zijn bij een affaire als beste vriend(in) van de bedrieger, de bedrogene of de derde persoon. Je kunt opgegroeid zijn met overspelige ouders. Je kunt ouder zijn van een overspelige zoon of dochter. Ontrouw lijkt onontkoombaar. Iedereen wil er liefst zo ver mogelijk van wegblijven, maar niemand slaagt erin om nooit met ontrouw in aanraking te komen.

In Ontrouw tracht Charlotte een realistische weergave te bieden van overspelige partners, bedrogen partners en minnaars en minnaressen. Een boek vol kommer en kwel? Nee hoor. Met een voorzichtige dosis humor en een gepast relativeringsvermogen creëert Charlotte een perspectief dat verder reikt dan het simpele verhaal van bedrieger en bedrogene, van dader en slachtoffer. Ze rekent ook af met het cliché van de gevoelloze, gewetenloze minnaar of minnares. Ze interviewde verschillende spelers van liefdesrelaties, beluisterde menig podcast en las meer boeken dan haar literaire brein lief was. Met Ontrouw daagt Charlotte ons uit om eerlijker tegen onszelf te zijn, om onze seksuele verlangens te omarmen en om stil te staan bij zowel positieve als negatieve aspecten van overspel, bij zowel
groeimogelijkheden als onherstelbare littekens.

Is Ontrouw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ontrouw