Ontvoering in de poolnacht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De envelop die in Moskou is afgestempeld, is geadresseerd aan de geoloog professor Edward in New York, maar komt uiteindelijk terecht bij dr. John Edwards, die bovendien geen geoloog, maar chirurg is. Hij bevat enkel een brochure van de hand van een Russische geleerde...

Dit is het begin van een uiterst spannende geschiedenis die zich ten dele afspeelt in het barre Noordpoolgebied, waarheen Ericson, de koele Noor, Meldrum, de Schotse race-enthousiast, Yamamoto, de Japanse bergbeklimmer, James Grey Smoke, een Canadese indiaan, en kolonel Luke Chance, organisator en commandant van Kamp Honderd, gaan om de wereld voor een ramp te behoeden.

De president van de VS heeft hun de meest moderne apparatuur aangeboden, van atoomonderzeeërs tot reusachtige straalvliegtuigen, maar zij maken de tocht per sneeuwscooter en trotseren met slechts lichte bewapening en bescherming de dreigende gevaren en de ontberingen van de poolstreken.

01 januari 1970

Reacties op: Ontvoering in de poolnacht