Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen

Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen | Maryke van Randeraat-Fokker, Dinet Poortman, Jan Willem de Graaf | 1e druk | ISBN 9789024415960

Ontwikkeling kent een sterke mate van variatie. Soms zijn verschillen in de ontwikkeling van kinderen al direct na de geboorte zichtbaar, soms openbaren ze zich pas op latere leeftijd. In de aanpak van kinderen die zich anders ontwikkelen wordt vaak uitgegaan van het deficiet-model: er wordt gekeken naar hun afwijkingen ten opzichte van de norm.

Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen wil een brug slaan tussen het wetenschappelijk onderzoek enerzijds en het werkveld anderzijds, waarbij gebruik gemaakt wordt van verschillende inzichten in de ontwikkeling van de mens en de positieve psychologie. Sociaal professionals leren hierdoor evidence based te werken.
De praktijk staat in dit boek centraal. Elk hoofdstuk start met een prikkelende casus, pas daarna komt de theorie aan de orde. Bij het boek hoort ook een website met video’s, toetsvragen met feedback en PowerPoints.

Ontwikkelingsdiversiteit bij kinderen is bedoeld voor opleidingen waarin contact met kinderen en jongeren centraal staat, zoals Toegepaste psychologie, Social work, Verpleegkunde, Fysiotherapie en Pedagiek.
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen