Onzichtbaar

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 1 Recensies 8
Deze autobiografie vertelt het verhaal van Angelique Rijk. Als jong kind wordt ze seksueel misbruikt door haar opa. Ze beschrijft haar ervaringen, confronterend, kwetsbaar en eerlijk, omdat ze niet meer wil zwijgen. Ze vertelt ook over de traumatische ervaringen van haar eveneens misbruikte en mishandelde moeder, wat dit heeft betekend voor het hele gezin. En hoe ook haar broer en zus worstelen met het verleden. Ze beschrijft hoe ze heeft gevochten tegen de negatieve gedachten, het niet meer willen leven. Over ongewenst kinderloos zijn en moeten leven met de diagnose fibromyalgie. Maar ook hoe ze gevochten heeft voor haar geluk en steeds het goede wil blijven zien. Met wilskracht en veerkracht gaat ze de strijd aan met zichzelf, waarbij ze de complexe patronen en gedragingen probeert te ontrafelen die vaak het gevolg zijn van seksueel misbruik en leven in een getraumatiseerd gezin. Angelique hoopt dat dit boek een aansporing is voor anderen om niet met hun geheimen rond te blijven lopen en hulp te zoeken. Maar ook dat anderen zien hoe belangrijk het is om kinderen tijdig voor te lichten, zodat ze misbruik herkennen. Zodat ook kinderen weerbaarder worden en het taboe bespreekbaar wordt gemaakt.
Verkrijgbaar bij www.boekenbestellen.nl/boek/onzichtbaar of in de boekhandel.

Waargebeurde verhalen
Angelique Rijk