Ooit evangelisch

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Evangelische gemeenten staan bekend om hun vitaliteit en groei, maar zij blijken ook een achterdeur te hebben. En daar is weinig over bekend. Waarom vertrekken mensen uit evangelische gemeenten? Wat maken zij mee? Wat zijn hun opvattingen? Begin 2008 hebben Otto de Bruijne, Peter Pit en Karin Timmerman vragen als deze in de enquête ‘Ooit Evangelisch’ gesteld. Daarop kwamen 136 reacties binnen. Het verslag van dit onderzoek verschijnt nu in dit boek en werpt voor het eerst licht op de verhalen van ‘evangelische gemeenteverlaters’, hun motieven en ervaringen. ‘Wij werden uiteraard gedemoniseerd, daar wij het heilige schip verlaten hadden. God zou wel met ons afrekenen.’ Dit baanbrekende boek schetst een onthutsend beeld van gebeurtenissen bij de evangelische achterdeur, maar laat ook zien hoe mensen omgaan met ingrijpende veranderingen in hun geloof en leven. En hoe ze daarbij nieuwe en verrassende wegen inslaan. +

Uitgeverij Kok
01 januari 2009