Oorlog tegen vrede

Oorlog tegen vrede

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Oorlog tegen vrede – Ronan Farrow – Non-fictie

Oorlog tegen vrede van Ronan Farrow is een uiterst relevant boek over waarom Amerika steeds vaker militair ingrijpen en inzet van inlichtingendiensten verkiest boven diplomatie en vredesonderhandelingen.

De Verenigde Staten zijn een natie geworden die eerst schiet en daarna pas vragen stelt. Farrow neemt de lezer mee op een verbazingwekkende reis, van de wandelgangen van de macht in Washington naar de meest afgelegen en gevaarlijkste plaatsen op aarde, zoals Afghanistan, Somalië en Noord-Korea. Op basis van nieuw ontdekte documenten en zeldzame interviews met krijgsheren, klokkenluiders en beleidsmakers toont Farrow aan dat oorlogsdreiging groeit zodra de VS zich bemoeien met crisisgebieden, met alle gevolgen van dien voor de vrede en veiligheid in de rest van de wereld.

‘Oorlog tegen vrede is onmisbaar en fascinerend. Dit is een van de belangrijkste boeken van onze tijd.’ Walter Isaacson, auteur van Steve Jobs

‘Een onweerstaanbare mix van politieke analyse en persoonlijke anekdotes.’ Guardian

Ronan Farrow (1987) ontving de Pulitzer Prize voor zijn serie artikelen over het seksueel machtsmisbruik van Harvey Weinstein. Time plaatste Farrow op hun lijst van 100 Most Influential People.
Geschiedenis & Politiek
Politieke geschiedenis en geschiedenis van de internationale betrekkingen
Luitingh Sijthoff
13 juli 2020