Op de hoogte

Op de hoogte

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Een man ontwaakt in het huis van vrienden die op vakantie zijn. In het gezelschap van hun kat herinnert hij zich de vorige zomer, toen er nog een vrouw bij hem was. Hij besluit haar te schrijven. Steeds uitgebreider komt de afwezige geliefde zelf aan het woord, totdat haar stem de zijne verdringt en al zijn mankementen etaleert.

Christophe Van Gerrewey (1982) schetst in zijn debuutroman met veel bravoure de praktische moeilijkheden en tegenstrijdige verlangens van de moderne liefde.

'Op de hoogte is even hilarisch, herkenbaar gênant, onnozel, mooi en groots als het leven zelf. Geschreven door een auteur die goed weet hoe hij een lezer tegelijk om de tuin kan leiden en in de tuin van de literatuur kan lokken.'
De Bezige Bij Antwerpen
10 oktober 2013

Lezersrecensies (1)

Is de verteller te vertrouwen?

door: ine 1 like
Een jarenlange relatie die is stukgegaan, dat doet pijn, minstens maandenlang. 'Zet alles op papier, schrijf het van je af', is dan vaak het goedbedoelde advies voor een remedie tegen het verdriet. En daarop lijkt dit boek in het begin. Onze hoofdpersoon schrijft. Hij wil het begrijpen. Hij...