Werk werk werk

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1

Werken is met meer of minder inspanning bezig zijn om iets te verrichten of te voltooien. Deze roman bestaat uit vijf gesprekken - of misschien zijn het vergaderingen - waarin werk centraal staat. Een professor, een manager op rust, een werkkracht in de culturele sector, een veelbelovende vorser en een jonge schrijver proberen hun dagen zinvol door te brengen. De arbeidsomstandigheden blijken danig veranderd in de eenentwintigste eeuw. Of we werken om te leven of leven om te werken is niet meteen duidelijk.

Christophe Van Gerrewey (1982) is auteur van de romans Op de hoogte en Trein met vertraging, en van de essaybundel Over alles en voor iedereen. Hij werkt als professor architectuurtheorie aan de École Polytechnique Fédérale de Lausanne in Zwitserland. Op de hoogte werd bekroond met de Debuutprijs, de European Union Prize for Literature en de Cultuurprijs voor Letterkunde van de Provincie Oost-Vlaanderen.

Uitgeverij Polis
20 september 2017
20 september 2017

Een herkenbaar boek over werk

door: ElskeLeest

Als je de titel van dit boek ziet, kan het maar over één ding gaan. En dat doet het ook: het boek gaat over werk. In vijf delen gaat de hoofdpersoon, een Belgische professor die werkzaam is aan een Zwitserse universiteit, met anderen in gesprek over werk. Hierbij gaat het niet alleen om een...

Reacties op: Werk werk werk