Op de stoep van Soestdijk

Op de stoep van Soestdijk

Frank mocht van Bernhard bij de helikopter kijken; Jan leverde alles aan het paleis, van suiker tot slakken; Tino liep gearmd met Juliana door de bossen van het paleis; Ante stond met afzakkende jarretels op het bordes; Fred versierde de kerstboom met Bernhard en Harry bracht Juliana een nachtelijke serenade op een pvc-buis.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de verhalen en herinneringen in dit boek, van gewone mensen die ten paleize kwamen. Leveranciers, oud-personeelsleden en mensen die als kind op het paleis kwamen. Zij brengen de koninklijke geschiedenis van ‘Soestdijk’ op een bijzondere manier tot leven. Ze nemen u mee in de vertrekken van Soestdijk, die na het overlijden van Prinses Juliana en Prins Bernhard in 2004 grotendeels ongewijzigd zijn achtergebleven. Binnenkort verdwijnen ze als het paleis wordt getransformeerd en een sprong in de toekomst maakt.

Met dit boek is de geschiedenis in vele verhalen en bijzondere anekdotes vastgelegd, door journalist Eugene Leenders en schrijver Hanneke Kiel. Hilde Sneep maakte de portretfoto’s en de sfeerbeelden in en om het paleis.
Geschiedenis & Politiek
Nabij Producties