Op de vleugels van de draak

In ‘Op de vleugels van de draak” trekt Live Joris met de vraag: “Wat gebeurt er wanneer volkeren die geen koloniale geschiedenis delen, elkaar ontmoeten?”, na jarenlang door Afrika te hebben gereisd, via Dubai naar China. Trouw aan de manier van werken die zij de afgelopen decennia heeft verfijnd, begeeft zij zich te midden van Afrikanen en Chinezen die als visjes achter de grote handelscontracten aan elkaars territorium binnenzwemmen, en beschrijft zij wat globalisering in hun leven betekent.De Congolese commerçante die naar Dubai reist om inkopen te doen voor haar winkel, de Malinese handelaar die nauwelijks kan lezen en schrijven maar drie keer per jaar naar Guangzhou vliegt, de Chinese docent kunstgeschiedenis die horloges verkoopt op een strijkplank in de straten van Zuid-Afrika – met een magische mix van humor en heldenmoed voeren zij ons een wervelende wereld binnen, waarin Europa herleid is tot een museum.

Is Op de vleugels van de draak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Op de vleugels van de draak