Op zoek naar Isaaria

'Eerlijk gezegd raak je steeds meer op de achtergrond. Dat wil ik niet, maar het gebeurt toch. Je wordt steeds meer een mooie herinnering voor me en ik merk aan mezelf dat ik begin te accepteren dat jij er niet meer bent. En dat maakt me weer verdrietig. Want wat nou als je nog wél leeft? Wat ik het liefste wil, is op zoek gaan naar jou. Vertrekken naar Scandinavië en proberen een spoor van je te vinden. Misschien ben je inderdaad dood. Dat wil ik dan liever weten, om het af te kunnen sluiten. Ik moet in ieder geval iets doen, de tijd van wachten op je terugkeer is voorbij.'

Na haar eindexamen havo, besluit de 18-jarige Isabel te doen wat ze al jaren wil: op zoek gaan naar haar moeder, die al meer dan 11 jaar wordt vermist. Ze reist hiervoor naar het hoge noorden van Zweden en door toevallige en minder toevallige ontmoetingen komt ze steeds meer te weten over haar moeder. Zal ze haar ook vinden?

‘Op zoek naar Isaaria’ is het vervolg op ‘Isaaria’, dat bij een schrijfwedstrijd in 2012 door de kinderjury van de havo/vwo theaterschool in Rotterdam geselecteerd werd als beste jeugdboek. Hierop werd ‘Isaaria’ uitgegeven door stichting uitgeverij De Boomhut.

Is Op zoek naar Isaaria het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Op zoek naar Isaaria