Open water

Open water

Gelezen 12 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 47 Favoriet 3 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1   Topics 0

Twee jonge mensen ontmoeten elkaar in een pub in Zuidoost-Londen. Allebei zijn ze Zwart, allebei hebben ze beurzen gewonnen voor privéscholen waar ze zich niet thuis voelden, allebei proberen ze hun stempel te drukken op een stad die hen zowel viert als afwijst, hij als fotograaf, zij als danseres. Aarzelend en teder worden ze verliefd op elkaar. Maar ook mensen die voor elkaar voorbestemd lijken kunnen elkaar kwijtraken door angst en geweld.
Open water is een schrijnend liefdesverhaal en een indrukwekkende blik op ras en mannelijkheid. Wat betekent het om mens te zijn in een wereld die jou alleen als een Zwart lichaam ziet, om kwetsbaar te zijn als je alleen gerespecteerd wordt om je kracht, om veiligheid te vinden in de liefde, alleen om die kwijt te raken?

Querido
02 november 2021
02 november 2021

Gea Smits Hebban Recensent

Broos en emotioneel complex debuut

door: Gea Smits 2 likes ebook

Open water is de debuutroman van de Brits-Ghanese schrijver Caleb Azumah Nelson (1993) en vertaald door Adiëlle Westercappel. Met dit boek won Azumah Nelson de Costa Book Award 2021 voor beste debuutroman, een prijs voor Britse en Ierse schrijvers. Het succes kwam niet uit de lucht vallen. Hij...

Reacties op: Open water