Oppa

OPPA, en andere gedichten:

De bundel OPPA ademt het leven van de dichter; van dartel tot rauwheid. Ooit: Een Griekse God. Vol adoratie van charismatisch bedreven pret. Daarna: Sterke liefde en zware pijnen. Dertien keer oog in oog met de dood. Nu: Getekend door het leven. Elke dag een etmaal ouder. Wegijlende levenskrachten. Wreed versneld door de pijn van onbarmhartige reflectie door een terugkaatsende vijand die spiegelbeeld heet. Rest: het aftellen naar de onontkoombare dood. Vergezeld door de glimlach van zijn kleinkind. Pril ontloken vingertjes gebald tot vuistje, veilig geborgen in een ouwe mannenhand.

OPPA, zo noemt de lieve kleine meid haar opa.

Arie van Driel:

De bundel OPPA - En Andere Gedichten is het debuut van Arie van Driel (1954) als publicerend dichter. Zijn eerste gedichten schreef hij in de aanloop naar de Week van de Poëzie in 2018, waar hij met onder andere ex-politicus, schrijver en poeet Jan Terlouw het podium deelde. Naast dichter is hij ook auteur. In 1985 debuteerde hij met de erotische verhalenbundel ‘Blote Bovenarmen’. Sindsdien publiceerde hij zeven titels en tal van kortverhalen. Zijn laatste boek Club Vlinder (2018) schreef hij onder het pseudoniem Kim Bengtsen.

Poëzie
Poezie